• head_banner_01
  • head_banner_02

Chì ghjè u modu currettu per carica u veiculu elettricu ?

I veiculi elettrici anu fattu passi enormi in termini di autonomia in l'ultimi anni. Da u 2017 à u 2022, l'autonomia media di crociera hè aumentata da 212 chilometri à 500 chilometri, è l'autonomia di crociera hè sempre in crescita, è certi mudelli ponu ancu ghjunghje à 1.000 chilometri. Una autonomia di crociera cumpletamente carica si riferisce à lascià calà a putenza da 100% à 0%, ma si crede generalmente chì aduprà una batteria à u limitu ùn hè micca bè.

Quantu hè a megliu carica per un veiculu elettricu ? Una carica cumpleta dannigherà a batteria ? D’altronde, scaricà cumpletamente a batteria hè male per a batteria ? Chì ghjè u megliu modu per caricà una batteria di vittura elettrica ?

1. Ùn hè micca cunsigliatu di carica cumpletamente a batteria di putenza

E batterie di i veiculi elettrichi utilizanu tipicamente cellule à ioni di litiu. Cum'è altri dispositivi chì utilizanu batterie à u litiu, cum'è i telefoni cellulari è l'urdinatori portatili, a carica à u 100% pò lascià a batteria in un statu instabile, chì pò influenzà negativamente u SOC (State of Charge) o causà un guastu catastroficu. Quandu a batteria di bordu hè cumpletamente carica è scarica, l'ioni di litiu ùn ponu esse incrustati è accumulà si in u portu di carica per furmà dendriti. Sta sustanza pò facilmente perforà u diafragma elettromagneticu di putenza è furmà un cortu circuitu, chì farà chì u veiculu s'accenda spontaneamente. Fortunatamente, i guasti catastrofichi sò assai rari, ma sò assai più propensi à causà a degradazione di a batteria. Quandu l'ioni di litiu subiscenu reazzioni secundarie in l'elettrolitu chì causanu a perdita di litiu, escenu da u ciclu di carica-scarica. Questu hè generalmente duvutu à temperature più elevate generate da l'energia immagazzinata quandu hè caricata à a capacità massima. Dunque, a sovraccarica causerà cambiamenti irreversibili in a struttura di u materiale attivu di l'elettrodu pusitivu di a batteria è a decomposizione di l'elettrolitu, accurtendu a vita di serviziu di a batteria. A carica occasionale di un veiculu elettricu à u 100% ùn hè micca prubabile di causà prublemi immediati notevuli, postu chì circustanze speciali ùn ponu micca evità di caricà cumpletamente u veiculu. Tuttavia, se a batteria di a vittura hè cumpletamente carica per un bellu pezzu è spessu, i prublemi si presenteranu.

2. S'ellu u 100% visualizatu hè veramente cumpletamente caricu

Certi fabricatori d'automobili anu cuncipitu prutettori di buffer per a carica di i veiculi elettrici per mantene un SOC sanu u più longu pussibule. Questu significa chì quandu u cruscottu di una vittura mostra una carica di u 100%, ùn ghjunghje micca in realtà à un limite chì puderia influenzà a salute di a batteria. Questa cunfigurazione, o ammortizazione, mitiga a degradazione di a batteria, è a maiò parte di i fabricatori d'automobili sò prubabili di gravità versu questu cuncepimentu per mantene u veiculu in a migliore forma pussibule.

3. Evitate una scarica eccessiva

In generale, scaricà continuamente una batteria oltre u 50% di a so capacità riducerà u numeru previstu di cicli di a batteria. Per esempiu, caricare una batteria à u 100% è scaricalla sottu à u 50% ne accurterà a vita, è caricarla à l'80% è scaricalla sottu à u 30% ne accurterà ancu a vita. Quantu a prufundità di scarica DOD (Depth of Discharge) influenza a vita di a batteria? Una batteria ciclata à u 50% DOD avarà 4 volte più capacità chè una batteria ciclata à u 100% DOD. Siccomu e batterie EV ùn sò guasi mai cumpletamente scaricate - cunsiderendu a prutezzione di u buffer, in realtà l'effettu di una scarica prufonda pò esse menu, ma sempre significativu.

4. Cumu caricà i veiculi elettrichi è prulungà a durata di a batteria

1) Fate attenzione à u tempu di carica, hè cunsigliatu di utilizà a carica lenta I metudi di carica di i veiculi di nova energia sò divisi in carica rapida è carica lenta. A carica lenta generalmente dura da 8 à 10 ore, mentre chì a carica rapida generalmente dura una mezz'ora per carica l'80% di a putenza, è pò esse caricata cumpletamente in 2 ore. Tuttavia, a carica rapida aduprerà una grande corrente è putenza, chì avarà un grande impattu nantu à a batteria. Se a carica hè troppu rapida, pruvucarà ancu una putenza virtuale di a batteria, chì riducerà a vita di a batteria cù u tempu, dunque hè sempre a prima scelta quandu u tempu u permette. Metudu di carica lenta. Ci vole à nutà chì u tempu di carica ùn deve esse troppu longu, altrimenti pruvucarà una sovraccarica è farà chì a batteria di u veiculu si riscaldi.

2) Fate attenzione à a putenza quandu guidate è evitate una scarica prufonda. I veiculi à nova energia vi ricurdanu generalmente di carica u più prestu pussibule quandu a putenza restante hè da 20% à 30%. Sè cuntinuate à guidà in questu mumentu, a batteria si scaricarà prufundamente, ciò chì ne accurterà ancu a durata. Dunque, quandu a putenza restante di a batteria hè bassa, deve esse caricata in tempu.

3) Quandu si parcheghja per un bellu pezzu, ùn lasciate micca chì a batteria perda putenza. Sè u veiculu deve esse parcheghjatu per un bellu pezzu, assicuratevi di ùn lascià micca chì a batteria perda putenza. A batteria hè propensa à a sulfatazione in u statu di perdita di putenza, è i cristalli di sulfatu di piombu aderiscenu à a piastra, ciò chì bluccherà u canale ionicu, causerà una carica insufficiente è riducerà a capacità di a batteria. Dunque, i veiculi à energia nova devenu esse cumpletamente caricati quandu sò parcheghjati per un bellu pezzu. Hè cunsigliatu di caricalli regularmente per mantene a batteria in un statu sanu.


Data di publicazione: 12 d'aprile di u 2023