• head_banner_01
  • head_banner_02

Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè à ISO / IEC 15118

A nomenclatura ufficiale per ISO 15118 hè "Vehiculi Strada - Interfaccia di cumunicazione Vehicle to Grid". Puderia esse unu di i normi più impurtanti è futuri dispunibili oghje.

U mecanismu di carica intelligente integratu in ISO 15118 permette di cuncordà perfettamente a capacità di a rete cù a dumanda di energia per u numeru crescente di EVs chì si cunnetta à a rete elettrica. ISO 15118 permette ancu u trasferimentu di energia bidirezionale per rializàveìculu à grigliaapplicazioni alimentando l'energia da l'EV à a griglia quandu hè necessariu. ISO 15118 permette una carica di EVs più adatta à a rete, sicura è còmuda.

Storia di ISO 15118

In u 2010, l'Organizazione Internaziunale per a Standardizazione (ISO) è a Cummissione Elettrotecnica Internaziunale (IEC) uniscenu e forze per creà u Gruppu di Travagliu Congiunta ISO / IEC 15118. Per a prima volta, i sperti di l'industria di l'automobile è l'industria di l'utilità anu travagliatu inseme per sviluppà un standard di cumunicazione internaziunale per a carica di l'EV. U Gruppu di Travagliu Cunghjuntu hà riesciutu à creà una soluzione largamente aduttata chì hè avà u standard di punta in e regioni maiò di u globu cum'è l'Europa, i Stati Uniti, l'America Centrale / Sudamerica è a Corea di u Sud. L'ISO 15118 hè ancu in rapida adozione in India è in Australia. Una nota nantu à u formatu: ISO hà pigliatu a publicazione di u standard è avà hè cunnisciutu solu solu ISO 15118.

Vehicle-to-grid - integrazione di EV in a griglia

ISO 15118 permette l'integrazione di EVs in urete intelligente(aka vehicle-2-grid oveìculu à griglia). Una rete intelligente hè una rete elettrica chì interconnetta i pruduttori d'energia, i cunsumatori è i cumpunenti di a rete cum'è i trasformatori per mezu di a tecnulugia di l'infurmazione è di a cumunicazione, cum'è illustratu in l'imaghjini sottu.

ISO 15118 permette à l'EV è a stazione di ricarica di scambià dinamicamente informazioni basate nantu à quale un calendariu di carica propiu pò esse (ri-)negoziatu. Hè impurtante per assicurà chì i veiculi elettrici operanu in una manera amichevule à a rete. In questu casu, "grid friendly" significa chì u dispusitivu sustene a carica di più veiculi à una volta mentre impedisce a griglia di sovraccarichi. L'applicazioni di carica intelligente calculeranu un prugramma di carica individuale per ogni EV utilizendu l'infurmazioni dispunibili nantu à u statu di a rete elettrica, a dumanda di energia di ogni EV, è e necessità di mobilità di ogni cunduttore (ora di partenza è range di guida).

In questu modu, ogni sessione di carica currisponderà perfettamente a capacità di a rete à a dumanda di l'electricità di carica simultaneamente EVs. A carica in i tempi di alta dispunibilità di l'energia rinnuvevule è / o in i tempi induve l'usu generale di l'electricità hè bassu hè unu di i casi d'usu principali chì ponu esse realizati cù ISO 15118.

Illustrazione di una rete intelligente interconnessa

Comunicazioni sicure alimentate da Plug & Charge

A rete elettrica hè una infrastruttura critica chì deve esse difendata contr'à attacchi potenziali è u cunduttore deve esse fatturatu bè per l'energia chì hè stata furnita à l'EV. Senza una cumunicazione sicura trà EV è stazioni di carica, terze parti maliziusi ponu intercepte è mudificà i missaghji è tamper l'infurmazioni di fatturazione. Hè per quessa chì ISO 15118 vene cun una funzione chjamataPlug & Charge. Plug & Charge implementa parechji meccanismi criptografici per assicurà sta cumunicazione è guarantiscenu a cunfidenziale, l'integrità è l'autenticità di tutti i dati scambiati.

A cunvenzione di l'utilizatori cum'è una chjave per una sperienza di carica senza saldatura

ISO 15118Plug & ChargeA funzione permette ancu à l'EV di identificà automaticamente à a stazione di carica è uttene un accessu autorizatu à l'energia chì hà bisognu per ricaricà a so batteria. Questu hè tuttu basatu annantu à i certificati digitale è l'infrastrutture di chjave publica dispunibuli attraversu a funzione Plug & Charge. A più bona parte ? U cunduttore ùn hà micca bisognu di fà nunda, oltre à cunnette u cable di carica in u veiculu è a stazione di ricarica (durante a carica cablata) o parcheggiate sopra un pad di terra (durante a carica wireless). L'attu di entre in una carta di creditu, apre una app per scansà un codice QR, o truvà quella carta RFID faciule da perde hè una cosa di u passatu cù sta tecnulugia.

ISO 15118 affetterà significativamente u futuru di a carica globale di i veiculi elettrici per via di questi trè fattori chjave:

  1. Convenienza per u cliente chì vene cun Plug & Charge
  2. A sicurità di dati rinfurzata chì vene cù i meccanismi criptografici definiti in ISO 15118
  3. Carica intelligente amichevule à a rete

Cù quelli elementi fundamentali in mente, entremu in i noci è i bulloni di u standard.

A famiglia di documenti ISO 15118

U standard stessu, chjamatu "Vehiculi stradali - Interfaccia di cumunicazione da u veiculu à a griglia", hè custituitu di ottu parti. Un trattino o un trattino è un numeru indicanu a parte rispettiva. ISO 15118-1 si riferisce à a prima parte è cusì.

In l'imaghjini sottu, pudete vede cumu ogni parte di ISO 15118 hè ligata à unu o più di i sette strati di cumunicazione chì definiscenu cumu l'infurmazione hè trattata in una reta di telecomunicazioni. Quandu l'EV hè cunnessu à una stazione di carica, u controller di cumunicazione di l'EV (chjamatu EVCC) è u controller di cumunicazione di a stazione di carica (u SECC) stabiliscenu una rete di cumunicazione. U scopu di sta reta hè di scambià missaghji è di inizià una sessione di carica. Sia l'EVCC sia u SECC devenu furnisce questi sette strati funzionali (cum'è delineatu in uStack di cumunicazione ISO/OSI) per trattà l'infurmazioni chì mandanu è ricevenu. Ogni strata si basa nantu à a funziunalità chì hè furnita da a strata sottostante, cuminciendu cù a strata di l'applicazione in cima è finu à u stratu fisicu.

Per esempiu: U livellu fisicu è di cunnessione di dati specificanu cumu l'EV è a stazione di carica ponu scambià messagi usendu sia un cable di carica (comunicazione di linea elettrica via un modem Home Plug Green PHY cum'è descrittu in ISO 15118-3) o una cunnessione Wi-Fi ( IEEE 802.11n cum'è riferitu da ISO 15118-8) cum'è un mediu fisicu. Una volta chì u ligame di dati hè stallatu bè, a reta di a reta è di u trasportu suprana ponu cunfidassi nantu à questu per stabilisce ciò chì si chjama una cunnessione TCP / IP per indirizzà bè i missaghji da l'EVCC à u SECC (è torna). U stratu di l'applicazione in cima usa u percorsu di cumunicazione stabilitu per scambià ogni missaghju relatatu à u casu d'usu, sia per a carica AC, a carica DC, o a carica wireless.

L'ottu parti di ISO 15118 è a so relazione cù i sette strati ISO / OSI

Quandu si discute di l'ISO 15118 in tuttu, questu include un inseme di standard in questu titulu generale. I standard stessi sò spartuti in parti. Ogni parte sottumette un inseme di tappe predefinite prima di esse publicata cum'è standard internaziunale (IS). Hè per quessa chì pudete truvà infurmazioni nantu à u "status" individuale di ogni parte in e rùbbriche sottu. U statutu riflette a data di publicazione di l'IS, chì hè a tappa finale nantu à a cronologia di i prughjetti di standardizazione ISO.

Immergemu in ogni parte di u documentu individualmente.

U prucessu è u calendariu per a publicazione di e norme ISO

Fasi in u calendariu per a publicazione di e norme ISO (Fonte: VDA)

A figura sopra delinea a cronologia di un prucessu di standardizazione in ISO. U prucessu hè iniziatu cù una Proposta di New Work Item (NWIP o NP) chì entra in a tappa di un Draft di Cumitatu (CD) dopu un periodu di 12 mesi. Appena u CD hè dispunibule (solu à l'esperti tecnichi chì sò membri di u corpu di standardizazione), una fase di votu di trè mesi principia durante a quale questi esperti ponu furnisce cumenti editoriali è tecnichi. Appena a fase di cumentu hè finita, i cumenti raccolti sò risolti in cunferenze web in linea è riunioni in faccia.

In u risultatu di stu travagliu di cullaburazione, un Draft for International Standard (DIS) hè poi redatu è publicatu. U Gruppu di travagliu cumunu pò decide di scrive un secondu CD in casu chì l'esperti sentenu chì u documentu ùn hè ancu prontu per esse cunsideratu cum'è DIS. A DIS hè u primu documentu à esse dispunibule publicamente è pò esse acquistatu in linea. Una altra fase di cummentarii è di votu serà realizatu dopu chì u DIS hè statu liberatu, simile à u prucessu per a tappa CD.

L'ultima tappa prima di u Standard Internaziunale (IS) hè u Draft Finale per u Standard Internaziunale (FDIS). Questa hè una tappa facultativa chì pò esse saltata se u gruppu di esperti chì travaglianu nantu à stu standard sentenu chì u documentu hà righjuntu un livellu di qualità suffirenziu. U FDIS hè un documentu chì ùn permette micca cambiamenti tecnichi supplementari. Per quessa, solu i cumenti editoriali sò permessi durante questa fase di cumentu. Comu pudete vede da a figura, un prucessu di standardizazione ISO pò varià da 24 à 48 mesi in totale.

In u casu di l'ISO 15118-2, u standard hà pigliatu forma annantu à quattru anni è continuerà à esse raffinatu cum'è necessariu (vede ISO 15118-20). Stu prucessu assicura ch'ellu resta aghjurnatu è si adatta à i numerosi casi d'usu unichi in u mondu.


Postu tempu: Apr-23-2023