Questu articulu descrive in dettagliu u sfondate di u sviluppu di a norma ISO15118, l'infurmazioni nantu à a versione, l'interfaccia CCS, u cuntenutu di i protocolli di cumunicazione, e funzioni di carica intelligente, dimustrendu u prugressu di a tecnulugia di carica di i veiculi elettrici è l'evoluzione di a norma.
I. Introduzione di ISO15118
1. Introduzione
L'Organizazione Internaziunale per a Standardizazione (IX-ISO) publica a norma ISO 15118-20. ISO 15118-20 hè una estensione di ISO 15118-2 per supportà u trasferimentu di putenza senza filu (WPT). Ognunu di sti servizii pò esse furnitu aduprendu u trasferimentu di putenza bidirezionale (BPT) è i dispositivi cunnessi automaticamente (ACD).
2. Introduzione di l'infurmazioni di versione
(1) Versione ISO 15118-1.0
15118-1 hè u requisitu generale
Scenarii d'applicazione basati nantu à ISO 15118 per realizà u prucessu di carica è di fatturazione, è descrive i dispositivi in ogni scenariu d'applicazione è l'interazione di l'infurmazioni trà i dispositivi
15118-2 riguarda i protocolli di u livellu di l'applicazione.
Definisce i missaghji, e sequenze di missaghji è e macchine di statu è i requisiti tecnichi chì devenu esse definiti per realizà questi scenarii d'applicazione. Definisce i protokolli da u stratu di rete finu à u stratu d'applicazione.
Aspetti di u stratu di ligame 15118-3, utilizendu trasportatori di putenza.
15118-4 ligatu à a prova
15118-5 Relativu à u stratu fisicu
15118-8 Aspetti senza filu
15118-9 Aspetti di u stratu fisicu senza filu
(2) Versione ISO 15118-20
L'ISO 15118-20 hà una funzionalità plug-and-play, più u supportu per u trasferimentu di putenza senza filu (WPT), è ognunu di sti servizii pò esse furnitu aduprendu u trasferimentu di putenza bidirezionale (BPT) è i dispositivi cunnessi automaticamente (ACD).
Introduzione à l'interfaccia CCS
L'emergenza di diversi standard di carica in i mercati europei, nordamericani è asiatichi di i veiculi elettrici hà creatu prublemi d'interoperabilità è di cunvenienza di carica per u sviluppu di i veiculi elettrici à scala mundiale. Per risolve stu prublema, l'Associazione Europea di i Produttori d'Automobile (ACEA) hà presentatu una pruposta per un standard di carica CCS, chì hà per scopu d'integrà a carica AC è DC in un sistema unificatu. L'interfaccia fisica di u connettore hè cuncipita cum'è una presa cumminata cù porte AC è DC integrate, chì hè cumpatibile cù trè modi di carica: carica AC monofase, carica AC trifase è carica DC. Questu furnisce opzioni di carica più flessibili per i veiculi elettrici.
1. Introduzione à l'interfaccia
Protocolli d'interfaccia di carica di veiculi elettrici (EV)
Connettori utilizati per a carica di veiculi elettrici in e principali regioni di u mondu
2, Cunnettore CCS1
E rete elettriche domestiche di i Stati Uniti è di u Giappone supportanu solu a carica AC monofase, dunque e spine è i porti di Tipu 1 dominanu in questi dui mercati.
3. Introduzione di u portu CCS2
U portu di Tipu 2 supporta a carica monofase è trifase, è a carica AC trifase pò accurtà u tempu di carica di i veiculi elettrici.
À manca si trova u portu di carica di a vittura CCS di Tipu 2, è à diritta si trova a spina di a pistola di carica DC. U portu di carica di a vittura integra una parte AC (parte superiore) è un portu DC (parte inferiore cù dui connettori spessi). Durante u prucessu di carica AC è DC, a cumunicazione trà u veiculu elettricu (EV) è a stazione di carica (EVSE) si faci via l'interfaccia Control Pilot (CP).
CP – L'interfaccia Control Pilot trasmette un signale PWM analogicu è un signale digitale ISO 15118 o DIN 70121 basatu annantu à a modulazione Power Line Carrier (PLC) annantu à un signale analogicu.
PP – L'interfaccia Proxmity Pilot (chjamata ancu Plug Presence) trasmette un signale chì permette à u veiculu (EV) di monitorà chì a spina di a pistola di carica hè cunnessa. Aduprata per risponde à una funzione di sicurezza impurtante - a vittura ùn pò micca spustassi mentre a pistola di carica hè cunnessa.
PE - Terra Produttiva, hè u cavu di messa à terra di u dispusitivu.
Parechje altre cunnessione sò aduprate per trasferisce a putenza: filu neutru (N), L1 (CA monofase), L2, L3 (CA trifase); DC+, DC- (corrente continua).
III. Introduzione di u cuntenutu di u protocolu ISO15118
U protocolu di cumunicazione ISO 15118 hè basatu annantu à u mudellu client-server, in u quale l'EVCC manda missaghji di dumanda (sti missaghji anu u suffissu "Req"), è u SECC restituisce i missaghji di risposta currispondenti (cù u suffissu "Res"). L'EVCC hà bisognu di riceve u missaghju di risposta da u SECC in un intervallu di timeout specificu (generalmente trà 2 è 5 secondi) di u missaghju di dumanda currispundente, altrimenti a sessione serà terminata, è secondu l'implementazione di i diversi pruduttori, l'EVCC pò riinizià una nova sessione.
(1) Diagramma di flussu di carica
(2) Prucessu di carica AC
(3) Prucessu di carica DC
A norma ISO 15118 migliora u mecanismu di cumunicazione trà a stazione di carica è u veiculu elettricu cù protokolli digitali di livellu superiore per furnisce informazioni più ricche, cumprese principalmente: cumunicazione bidirezionale, crittografia di canali, autenticazione, autorizazione, statu di carica, ora di partenza, ecc. Quandu un signale PWM cù un ciclu di travagliu di 5% hè misuratu nantu à u pin CP di u cavu di carica, u cuntrollu di carica trà a stazione di carica è u veiculu hè immediatamente trasferitu à ISO 15118.
3、Funzioni principali
(1) Caricamentu intelligente
A carica intelligente di i veiculi elettrici (VE) hè a capacità di cuntrullà, gestisce è aghjustà in modu intelligente tutti l'aspetti di a carica di i veiculi elettrici. Face questu basendu si nantu à a cumunicazione di dati in tempu reale trà u veiculu elettrico, u caricatore, l'operatore di carica è u fornitore d'elettricità o a cumpagnia di servizii publichi. In a carica intelligente, tutte e parti implicate cumunicanu constantemente è utilizanu suluzioni di carica avanzate per ottimizà a carica. À u core di questu ecosistema si trova a suluzione Smart Charging EV, chì processa questi dati è permette à l'operatori di carica è à l'utilizatori di gestisce tutti l'aspetti di a carica.
1) Smart Energy Tube; gestisce l'impattu di a carica di i veiculi elettrici nantu à a rete è l'alimentazione elettrica.
2) Ottimizazione di i veiculi elettrici; a so carica aiuta i cunduttori di veiculi elettrici è i fornitori di servizii di carica à ottimizà a carica in termini di costu è efficienza.
3) Gestione è analisi remote; permette à l'utilizatori è à l'operatori di cuntrullà è aghjustà a carica via piattaforme web o applicazioni mobili.
4) Tecnulugia avanzata di ricarica di veiculi elettrichi Parechje nuove tecnulugie, cum'è V2G, necessitanu funzioni di ricarica intelligente per funziunà currettamente.
A norma ISO 15118 introduce un'altra fonte d'infurmazione chì pò esse aduprata cum'è carica intelligente: u veiculu elettricu stessu (EV). Una di l'infurmazioni più impurtanti quandu si pianifica u prucessu di carica hè a quantità d'energia chì u veiculu vole cunsumà. Ci sò parechje opzioni per furnisce queste informazioni à u CSMS:
L'utilizatori ponu inserisce l'energia dumandata aduprendu una applicazione mobile (furnita da eMSP) è mandalla à u CSMS di u CPO per via di l'integrazione back-end à back-end, è e stazioni di ricarica ponu aduprà una API persunalizata per mandà sti dati direttamente à u CSMS.
(2) Ricarica intelligente è rete intelligente
A ricarica intelligente di i veiculi elettrici face parte di stu sistema perchè a ricarica di i veiculi elettrici pò influenzà assai u cunsumu energeticu di una casa, di un edifiziu o di una zona publica. A capacità di a rete hè limitata in termini di quanta putenza pò esse trattata in un puntu datu.
3) Cunnette è carica
E caratteristiche principali di a norma ISO 15118.
linkpower pò assicurà stazioni di ricarica EV conformi à ISO 15118 cù connettori adatti
L'industria di i veiculi elettrici hè relativamente nova è hè sempre in evoluzione. Novi standard sò in sviluppu. Questu crea sfide di cumpatibilità è interoperabilità per i pruduttori di veiculi elettrici è di veiculi elettrici semi-automobilistici. Tuttavia, u standard ISO 15118-20 facilita e funzioni di carica cum'è a fatturazione plug & charge, a cumunicazione criptata, u flussu d'energia bidirezionale, a gestione di u caricu è a putenza di carica variabile. Queste caratteristiche rendenu a carica più comoda, più sicura è più efficiente, è cuntribuiranu à una maggiore adozione di i veiculi elettrici.
E nove stazioni di ricarica linkpower sò conformi à a norma ISO 15118-20. Inoltre, linkpower pò furnisce guida è persunalizà e so stazioni di ricarica cù qualsiasi connettore di ricarica dispunibule. Lasciate chì linkpower vi aiuti à navigà trà i requisiti dinamici di l'industria di i veiculi elettrici è à custruisce stazioni di ricarica persunalizate per tutti i requisiti di i clienti. Amparate di più nantu à i caricabatterie è e capacità di i veiculi elettrici cummerciali linkpower.
Data di publicazione: 18 d'ottobre di u 2024